Telefon

+36 30/972 3766

E-mail

hari.aniko.kineziologia@gmail.com

Néhány hónappal ezelőtt még elképzelhetetlen volt, ami manapság zajlik.Szerte a világban karantént és kijárási tilalmat rendeltek el a helyi hatóságok, ahol még nem, ott is elkezdődtek az önkéntes karanténok, a közösségektől való visszavonulás.

Egyszerre veszett el a biztonság- és a kontrollérzetünk, ami eddig szinte nem látott mélységű szorongással öntött el legtöbbünket. A nap nagy részében megpróbáljuk tartani magunkat, koncentrálunk arra, amibe bele lehet még kapaszkodni; hogy még van munkánk, vannak szeretteink, van felelősségünk, feladatunk, megy az internet… de vannak félórák-órák, amikor kimegy belőlünk a mentális erő, eszünkbe jut, hogy nem tudjuk, mi lesz, meddig tart ez még, és akkor elindul a szorongásspirál.

Nem csak azokra jelent veszélyt a bezártság, akiknek korábban volt mentális problémájuk, de azokra is, akik látszólag jó mentális állapotban vannak. Hozzájuk szólok most elsősorban.

Egyik pillanatról a másikra ott találtuk magunkat egy eddig ismeretlen új világban, ami ezernyi kihívást tartogat: bele kell rázódni a távmunkába, segíteni kell a gyerekeinket a digitális tanulásban, és közben el kell fogadnunk, hogy a családunkkal, barátainkkal kénytelenek vagyunk átállni a virtuális kapcsolattartásra.

És ez ijesztő, félelmetes és még sok jelzővel illethetném. Mindenkit érint, igen MINDENKIT!

Az események legnagyobb részét jelenleg nem mi irányítjuk, azok jórészt tőlünk függetlenül zajlanak.

Ezért most nézzük meg egyénként, mi mit tehetünk magunkért!

A gondolataink, érzéseink és cselekedeteink a mi tulajdonunk, tehát szabadon dönthetünk afelől, hogy milyen irányba visszük! Ez a legnagyobb belső erő, ami mindenkinek a sajátja és szabad választása.

Ez a válság most egy óriási szintlépési lehetőség emberségből, szeretetből, együttműködésből, mértékletességből, alázatból és még sorolhatnám.

Önmagunk megismerésére kaptunk időt, a gondolataink megfigyelésére és irányítására, az ezt kiváltó érzelmekre és az ebből adódó cselekedetekre.

Itt az ideje felelősséget vállalnunk mindezekért. Ez belső munka és döntés!

 Ezt akkor is meg tudom tenni, ha még van munkám és akkor is, ha teljes jövedelem kiesésem van! Mert ez Rólam szól az én döntésem , a külső események pillanatnyilag tőlünk függetlenül zajlanak.

Emberek tömegesen néznek most szembe hetekig tartó karanténnal, vagy legalábbis azzal, hogy gyakorlatilag megszűnik a társasági életük. Azonban egyénként  magunk is tehetünk azért, hogy otthon megőrizzük amentális egészségi állapotunkat.

  • Legyen meg a napi rutin.A rutinok – bár unalmasnak tűnnek – nagyon fontos szerepet töltenek be az életünkben: biztonságérzetet teremtenek. Öltözz át a pizsamádból, tusolj le és készíts egy listát arról minden reggel,(vagy még jobb még előző este) hogy mi az aznapi célod, ezzel a produktivitás és a normalitás érzetét keltve.
  • Oszd fel a napod. Találj olyan elfoglaltságokat, amik megtörik a napod és amennyire lehet, a különböző tevékenységeket más-más környezetben végezd. (ne a nappaliba ebédelj, dolgozz és aludj)
  • Figyelj a testedre. Táplálkozz egészségesen, aludj sokat és tornázz, akár online edzések segítségével, vagy csak nyújts, és meditálj. (eszközök nélkül is tudsz tornázni, ne a kifogást erősítsd)
  • Segíts másokon. Ha nem kötnek szigorú izolációs szabályok, akkor ezt könnyen megteheted, például elintézheted a bevásárlást azoknak, akik akadályoztatva vannak.
  • Maradj kapcsolatban. A technológia vívmányainak köszönhetően tarthatod a kapcsolatot a kollégáiddal, a családoddal, a barátaiddal, akár telefonon, akár videóhívásokkal, akár chateléssel.
  • Limitáld a médiafogyasztást. Megbízható forrásokból tájékozódj a legfrissebb információkról, de ne hagyd, hogy túlterheljen a híráramlás és a közösségi média.
  • Ne unatkozz. Vágj bele egy sorozatba, olvass, vagy kezdj el egy olyan otthoni projektet, ami eddig az időhiány miatt halasztódott. A lényeg, hogy mentálisan aktív maradj,alkoss!
  • Kerüld el a kiégést. Ha otthonról dolgozol, akkor állíts fel szigorú szabályokat a munkaidődre vonatkozóan és tarts is be őket.
  • Fókuszálj a pozitívumokra. Például magad változására, új készségeid megtapasztalására, gyakorlatiasságodra és megoldóképességedre, hiszen most nem más mondja meg mit tegyél, belőled fakad a teremtő –megoldó erő!
  • Egyszerre csak egy napra koncentrálj. Emlékeztesd magad a JELENRE a MOST-ra! Ne tekints túlságosan messzire a jövőbe, és emlékeztesd magad, hogy ezek csak átmeneti intézkedések és hogy nem vagy egyedül velük!

Összefoglalva: Fedezd fel a kapcsolatot Önmagaddal, tartsd a kapcsolatot az ismerőseiddel virtuálisan, foglalkozz olyan dolgokkal, amelyekben örömödet leled és amelyben értelmet találsz, és segíts másokon.

Ne siettesd a dolgokat, mert akkor megint félsz…és kint vagy magadból, hanem éld meg a pillanatot és érezd az önmagad megtapasztalását és szeretetteli megújulását. És már nem leszünk ugyan azok, akik voltunk minthogy egyetlen dolog állandó, az pedig a változás.

Ajánlott cikkek

Hozzászólás

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.